måndag 5 maj 2014

20 snabba

Hittade en liten lista på ett par bokbloggar under dagen, så tänkte att jag också skulle svara! Mina svar är fetade.

Snabbläsare eller långsamläsare? Om det är en spännande bok såklart.
Tegelstenar eller tunnisar? Någonting mitt emellan.
Bibliotek eller bokhandel? Älskar lukten av nya böcker i en bokhandel. Och alla fina framsidor, orörda sidor... :)
Ljudbok eller e-bok?
Inbunden eller pocket? Egentligen båda, beroende på hur lång boken är. Om den är jättelång vill jag ju hellre ha en inbunden, eftersom det är jobbigt att böja sönder ryggar på pocket. Men, de blir ju så himla tunga.
Vampyrer eller spöken? Är ju sjukt rädd för spöken (ja jag är helt övertygad om att de existerar på riktigt) plus att jag blev lite ledsen på vampyrer efter Twilight.
En i taget eller slalomläsning? Jag har gärna ett par böcker igång samtidigt. Började precis på en ny bok...
Nytt eller gammalt?
Bokmärke eller hundöra? Jag har tidigare hundörat mina böcker. Om de är mina egna, och jag köpt de för mina egna pengar. Och om jag inte är särskilt rädd om dem. Men nu har jag gått över på bokmärken mer och mer, även i gamla pocket-böcker!
Snacks eller godis? Godis. Fast helst te, eftersom jag försöker bli mer medveten om vad jag äter (och en är inte särskilt medveten om vad en äter när en läser en jättespännande bok)
Biografier eller memoarer? Alltså har ju inte läst så många...så jag vet inte.
Skräck eller chicklit? Även fast jag har en förmåga att skrämma upp mig själv till tusen.
Soffan eller sängen? Beror på vilken bok, och vilken situation. På kvällen är det sängen som gäller, men om jag bara ska läsa för läsandets skull kan det lika gärna vara soffan.
Inne eller ute? Om jag har preppat med allergitabletter, solglasögon och det är varmt ute.
Boken eller filmen?
Twitter eller Facebook?
Goodreads eller Boktipset? Haha vad är boktipset?
Kokbok eller bakbok? Mot mitt bättre vetande älskar jag bakverk av alla de slag, och det skadar ju inte heller att jag är bra på det..
Te eller kaffe? Båda! Men det beror på om jag är trött eller sötsugen. Trött = kaffe, sötsugen = lakritste
Nobelpriset eller Augustpriset? Det är vad min styvmamma gett mig genom alla år så favoriserar det automatiskt. Känns mer lättläst än nobelpriset, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar