tisdag 6 maj 2014

Top Ten Tuesday!

Jag vet, det är sent osv, men det är fortfarande tisdag!

Den här veckan handlar top ten tuseday om böcker en skulle vilja rama in och ha som konst hemma. Och vi kan väl börja med alla Penguings broderade omslag. Jag fick hem The Wizard of Oz för ett par veckor sedan och det är så fint att jag vill dö.

Inte nog med omslaget - sidorna är lite chippade också så den ser riktigt välanvänd ut. 

Denna är ju också superfin! 


Sen så älskar jag ju trollsländor, så denna får självklart vara med. 

Tycker om färgen blå! 




Dessa var ju också rätt fina (och nej jag är inte alls bra på att formatera så att bilderna ser bra ut). 
Det sista omslaget var bara ett av en massa olika förslag till omslag för samma bok, som en person gjort och lekt runt med. Klicka på länken så kan ni kolla på de andra, och läsa om boken. Nu blev jag ju verkligen sugen på att läsa den! 

Förresten så har jag en rätt spretig stil, med en massa olika färger ibland, och annars rätt enformigt. Men jag satsar på att ha olika teman i olika rum i min imaginära lägenhet som jag inreder med dessa omslag, så allt skulle passa in på sin plats! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar