tisdag 29 september 2015

Inte en vanlig Top Ten Tuesday

Veckans tema för ttt är att lista böcker som en kommer gilla om en tycker om X författare, tema, osv osv. Men eftersom mitt läsande de senaste veckorna drastiskt minskat och mitt minne är lika stort som en guldfisks så skippar vi det här med böcker och byter ut dem mot tv-serier istället. Alla med på tåget? Bra!

En kväll förra veckan när jag inte kunde sova så kollade jag American Horror Story (igen) och fastnade totalt (igen) för det här med coola kvinnliga karaktärer (för let's face it, kvinnor rocks) i coola, lite twistade roller. Dessutom så är ju skräck himla mysigt nu när hösten är på ingång. Så, om du gillar American Horror Story, coola kvinnor och skräck kanske du gillar...


  • Resten av alla säsonger i American Horror Story såklart (vill du veta mer om vad de olika säsongerna handlar om kommer här en snabb genomgång; säsong 1 - spökhus; säsong 2 - mentalinstitution på 60-talet; säsong 3 - häxor (<3); säsong 4 - "freakshow" (läs på olika sätt missbildade och vanställda personer och en sjukt läskig clown som dödar folk). Dessutom börjar säsong fem den 7:e oktober och Lady Gaga är med (!)). 
  • Scream Queens. Emma Roberts som primärar i säsong tre av ovanstående serie har huvudrollen i den här nya serien som jag ser första avsnittet av i skrivande stund (nej jag kan inte göra bara en sak i taget). Andra kändisar som är med är Lea Michele, Ariana Grande, Abigail Breslin (som spelar Little Miss Sunshine men här är alldeles nästan-vuxen. Så konstigt att se) samt Jaime Lee Curtis. Det är lite överdrivet, bitchigt och väldigt humoristiskt. Lite som att blanda Clueless med Scream (ja jag snodde den beskrivningen från Sandra Beijer, men det stämmer!).
  • Bates Motel. Creepy som tusan. Kräver inte att en har sett filmen (Psycho) innan (jag såg den där dåliga remaken från 1998, inte värt det) och gör en riktigt rädd för folk. Här finnes även en väldigt söt och smart tjej som jag liksom inte kan låta bli att bli lite lite kär i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar